Ouder/Peuter Gym
Ouder/Peuter Gym is speciaal bedoeld voor peuters van 1 tot 3-4 jaar. Samen met hulp van mama, papa, oma of opa kunnen ze lekker gymmen. Ze zullen hierbij veel bewegingservaring op doen en leren omgaan met verschillende situaties en hindernissen.
De peuter krijgt spelenderwijs afwisselende beweegsituaties aangeboden. Hierdoor worden ze geprikkeld om te bewegen. De peuters zijn op jonge leeftijd nog onbekend met vele situaties. Aan de hand van veel klimmen, klauteren, balanceren, hangen, springen, rollen, etc. leert de peuter met deze situaties om te gaan.
Daarnaast leren ze het inschatten van afstanden, diepte en hoogte. Ze leren ook hoe ze zich goed vast moeten houden en hoe ze goed moeten landen. In de omgang met andere peuters leert de peuter ook hoe je rekening met elkaar kan houden en dat je op je beurt moet wachten.
Het taalgebruik van de peuter is nog volop in ontwikkeling. Ze moeten nog een hoop nieuwe begrippen leren zoals over de bank, onder rekstok door, achter een hoepel staan. Dit zijn vaak nog onbekende begrippen voor de peuters. Door hier veel mee bezig te zijn, zullen ze de begrippen eerder oppakken.
U las begeleider kunt de peter hiermee helpen. Omdat de peuters nog zo klein zijn en volop in hun beweeg- en begrip ontwikkeling zitten, is uw rol heel belangrijkrijk. De peuters willen de oefeningen graag zelf doen, maar ze zijn vaak te snel afgeleid of nog te onbekwaam in hun bewegingen. De veiligheid van de peuters staat voorop. Daarom hebben we de ouder hard nodig bij deze les. Daarnaast is de rol van u als ouder ook voor het stimuleren, ondersteunen en activeren daar waar nodig is.
Daar komen ook nog andere vaardigheden bij, zoals zingen in een kring, samen spelletjes spelen. Dit contact verstevigt ook uw band met de peuter. De peuter doet veel succes ervaring op, wat zorgt voor een goed zelfvertrouwen.
Kortom een leuke leerzame les voor de allerkleinste.
De peuter krijgt spelenderwijs afwisselende beweegsituaties aangeboden. Hierdoor worden ze geprikkeld om te bewegen. De peuters zijn op jonge leeftijd nog onbekend met vele situaties. Aan de hand van veel klimmen, klauteren, balanceren, hangen, springen, rollen, etc. leert de peuter met deze situaties om te gaan.
Daarnaast leren ze het inschatten van afstanden, diepte en hoogte. Ze leren ook hoe ze zich goed vast moeten houden en hoe ze goed moeten landen. In de omgang met andere peuters leert de peuter ook hoe je rekening met elkaar kan houden en dat je op je beurt moet wachten.
Het taalgebruik van de peuter is nog volop in ontwikkeling. Ze moeten nog een hoop nieuwe begrippen leren zoals over de bank, onder rekstok door, achter een hoepel staan. Dit zijn vaak nog onbekende begrippen voor de peuters. Door hier veel mee bezig te zijn, zullen ze de begrippen eerder oppakken.
U las begeleider kunt de peter hiermee helpen. Omdat de peuters nog zo klein zijn en volop in hun beweeg- en begrip ontwikkeling zitten, is uw rol heel belangrijkrijk. De peuters willen de oefeningen graag zelf doen, maar ze zijn vaak te snel afgeleid of nog te onbekwaam in hun bewegingen. De veiligheid van de peuters staat voorop. Daarom hebben we de ouder hard nodig bij deze les. Daarnaast is de rol van u als ouder ook voor het stimuleren, ondersteunen en activeren daar waar nodig is.
Daar komen ook nog andere vaardigheden bij, zoals zingen in een kring, samen spelletjes spelen. Dit contact verstevigt ook uw band met de peuter. De peuter doet veel succes ervaring op, wat zorgt voor een goed zelfvertrouwen.
Kortom een leuke leerzame les voor de allerkleinste.